Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.online.kolanko.pl z dnia 24.05.2025r.
§ 1 Wstęp
Niniejszy Regulamin sklepu internetowego określa warunki sprzedaży Produktów za pośrednictwem sklepu internetowego udostępnianego w Serwisie online.kolanko.pl. Powyższą sprzedaż prowadzi KOLANKO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Chwaszczynie przy ul. Oliwskiej 72, 80-209 Chwaszczyno, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000444476, posługująca się numerem NIP: 5891883008, zwana dalej Sprzedawcą. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest w formie: 1. osobistej – w siedzibie, której adres wskazano powyżej, tj. ul. Oliwska 72m 80-209 Chwaszczyno, 2. pisemnej – na adres siedziby, wskazany powyżej, tj. ul. Oliwska 72, 80-209 Chwaszczyno, 3. elektronicznej – na adres e-mail: sklep.online@kolanko.pl, 4. telefonicznej – pod numerem telefonu: +48 695 490 022.
§ 2 Definicje
Do pojęć stosowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się definicje podane w § 1 Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną, a ponadto przez pojęcia pisane wielką literą w niniejszym Regulaminie rozumie się:
- Sklep (Sklep internetowy) – funkcja Serwisu udostępniana pod adresem online.kolanko.pl, za pośrednictwem której Klient może składać zamówienia oraz zawierać ze Sprzedawcą umowy sprzedaży,
- Sprzedawca - Kolanko Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Chwaszczynie przy ul. Oliwskiej 72, 80-209 Chwaszczyno, KRS: 0000444476, NIP: 5891883008,
- Kupujący – jest nim Klient, zgodnie z definicją zawartą w § 1 ust. 5 Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną,
- Cena – jest to cena produktu, na którą składa się cena produktu netto i podatek od towarów i usług; cena Produktu stanowi element Umowy sprzedaży; Cena jest wiążąca od momentu otrzymania przez Kupującego potwierdzenia zamówienia w formie elektronicznej na wskazany przez Kupującego adres e-mail. Od tego momentu Cena Produktu, do zapłaty której zobowiązany jest Kupujący nie ulega zmianie, niezależnie od zmian Ceny w Sklepie internetowym,
- Należność – stanowi sumę ceny i kwoty dostawy, w przypadku wyboru przez Kupującego dostawy zakupionego Produktu,
- Stan magazynu „Dostępny” – informacja dla Kupującego, że dany produkt znajduje się w magazynie Sprzedawcy i możliwe jest jego Zamówienie,
- Stan magazynu „Niedostępny” – informacja dla Kupującego, że Sprzedawca w danym momencie nie posiada konkretnego Produktu. Kupujący może w takiej sytuacji skierować do Sprzedawcy zapytanie o dany produkt i przewidywany termin jego dostępności.
§ 3 Postanowienia wprowadzające
- Właścicielem Sklepu i sprzedawanych w nim Produktów jest Sprzedawca.
- Za pośrednictwem Sklepu Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną.
- Za pośrednictwem Sklepu Kupujący może dokonać zakupu Produktów widocznych na stronach Sklepu, których stan w magazynie oznaczono na „Dostępny”.
- Regulamin Sklepu Internetowego określa zasady korzystania przez Kupujących ze Sklepu internetowego, w szczególności określa warunki i zasady składania Zamówień oraz zawierania przez Strony umowy sprzedaży. Regulamin Sklepu Internetowego stanowi integralną część Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną oraz umowy sprzedaży zawartej przez Strony.
- W celu korzystania przez Kupującego ze Sklepu internetowego niezbędne jest spełnienie przez niego wymogów technicznych. W przypadku nie spełnienia przez Kupującego warunków technicznych określonych w przywołanych postanowieniach, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przeszkody bądź niemożność korzystania ze Sklepu.
- Sprzedawca oświadcza, że wszystkie Produkty oferowane w Sklepie internetowym są fabrycznie nowe oraz są pozbawione wad fizycznych i prawnych.
- Sprzedawca oświadcza, że wszystkie Ceny podane w Sklepie są podawane w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto.
- Umowa sprzedaży z Kupującym, w tym także z Konsumentem jest zawierana w języku polskim.
- Informacje o Produktach, w szczególności ich opisy, parametry i specyfikacje techniczne i użytkowe oraz Ceny podane w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.) i nie mogą być poczytywana w razie wątpliwości jako oferta.
§ 4 Składanie Zamówienia
-
- W celu złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym, Kupujący zobowiązany jest kolejno:
- dokonać wyboru produktu lub produktów będących przedmiotem Zamówienia wraz z określeniem ilości zamawianych Produktów oraz ich rodzaju, w przypadku gdy wybór rodzaju jest możliwy, poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
- przejść do strony koszyka, poprzez kliknięcie w ikonę koszyka.
- zweryfikować wybrane Produkty, w szczególności pod względem zamówionej ilości i jakości Produktów,
- kliknąć przycisk „Idę do kasy”, w celu zakończenia procesu składania Zamówienia,
- podać swoje dane (imię, nazwisko, adres, numer telefonu/adres e-mail) – dotyczy Kupujących, którzy nie posiadają Konta w Serwisie, albo zalogować się – dotyczy Kupujących, którzy posiadają Konto w Serwisie i do tej pory nie zalogowali się do niego,
- wybrać sposób i miejsce dostawy Produktu – w przypadku, gdy Kupujący chce odebrać zamówiony Produkt lub Produkty w inny sposób niż osobiście w siedzibie Sprzedawcy,
- wybrać sposób płatności,
- dokonać zakupu poprzez uiszczenie pełnej kwoty Zobowiązania, tj. Ceny i ewentualnego kosztu dostawy Produktu, zgodnie z wybraną metodą zapłaty.
2. Złożenie Zamówienia zgodnie z procesem opisanym w ust. 1 nie stanowi momentu zawarcia Umowy sprzedaży, a jedynie złożenie oferty przez Kupującego Sprzedawcy. - Po złożeniu Zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w ust. 1 powyżej, Klient otrzyma następujące wiadomości e-mail: a. wiadomość stanowiącą potwierdzenie wpływu Zamówienia do Sklepu internetowego, b. wiadomość potwierdzającą złożone Zamówienie wraz z nadaniem mu odpowiedniego numeru i wszelkimi istotnymi elementami Umowy sprzedaży albo wiadomość anulującą złożone Zamówienie.
- Moment otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej złożone Zamówienie, tj. wiadomości, o której mowa w części pierwszej ust. 3b powyżej stanowi moment zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów objętych Zamówieniem pomiędzy Stronami.
- W przypadku otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail anulującej złożone Zamówienie, tj. wiadomości, o której mowa w części drugiej ust. 3b powyżej, dochodzi do automatycznego anulowania Zamówienia. W tej sytuacji Sprzedawca zobowiązany jest poinformować Kupującego o przyczynach odrzucenia jego oferty.
- Przed otrzymaniem wiadomości e-mail potwierdzającej albo anulującej Zamówienie, tj. jednej z dwóch wiadomości, o których mowa w ust. 3b powyżej, Kupujący może sam anulować zamówienie poprzez Konto Klienta.
- Zamówienie zostanie przekazane do realizacji niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży.
§ 5 Formy dostawy i metody płatności
- Kupujący zostanie poinformowany przez Sprzedawcę o zrealizowaniu Zamówienia poprzez wiadomość e-mail.
- Po otrzymaniu wiadomości e-mail o zrealizowaniu Zamówienia, Kupujący może odebrać zamówiony Produkt albo Produkty osobiście, w Punkcie Odbioru Sprzedawcy, tj. w Chwaszczynie przy ul. Kaszubska Droga 20, 80-209 Chwaszczyno od poniedziałku do piątku w godzinach: od 7:00 do 17:00 oraz w soboty w godzinach: od 8:00 do 13:00
- W przypadku braku możliwości lub chęci osobistego odbioru zamówionego Produktu albo Produktów Kupujący może wybrać jedna z następujących form dostawy:
a. dostawa za pośrednictwem DHL Parcel Polska Sp. z o.o. ul. Osmańska 2; 02-823 Warszawa – przewidywany czas dostawy: do 4 dni roboczych od chwili poinformowania Klienta o realizacji Zamówienia w formie elektronicznej na wskazany przez Klienta adres e-mail, koszt: od 19 złotych brutto. Cena dostawy uzależniona jest od rozmiarów, wagi i rodzaju paczki lub palety.
Koszty dostawy:
a. Odbiór osobisty w punkcie: 0zł
- Inpost: 12-19zł (w zależności od gabarytu paczki oraz metody dostawy)
- Kurier DHL: 20 - 300zł (w zależności od gabarytu przesyłki)
- 20zł (standardowa przesyłka do 31kg)
- 50-90zł - paczki długie ok 2m (do 30kg)
- 110-160zł - półpaleta (do 200kg)
- 200-350zł - paleta (do 1000kg) - DPD – 10-25zł (w zależności od gabarytu paczki oraz metody dostawy)
Czas dostawy:
a. Inpost - czas dostawy 1-2 dni robocze
b. DHL - czas dostawy około 2 dni robocze
c. DPD - czas dostawy około 2 dni robocze
Koszty dostawy obciążają Kupującego, chyba, że Sprzedawca określi odmiennie, o czym zobowiązuje się poinformować Kupującego w momencie składania przez niego Zamówienia, na stronie „Koszyk”.
5. Zamówiony Produkt albo Produkty mogą zostać doręczone przez Sprzedawcę na wskazany przez Klienta adres na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.- W przypadku złożenia przez Klienta Zamówienia na Produkt lub Produkty szczególnie ciężkie lub trudne w transporcie, koszt dostawy wskazany w ust. 3 może ulec zmianie, o czym Kupujący zostanie wyraźnie poinformowany w trakcie realizacji Zamówienia w Sklepie internetowym.
- Kupujący jest zobowiązany wybrać jedną z następujących form płatności za zamówione Produkty :
a. przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy, prowadzony w ING Bank Śląski S.A., o numerze: 88 1050 1764 1000 0090 3032 8513,
b. płatność za pośrednictwem podmiotu świadczącego obsługę płatności online jest Autopay S.A. Podmiot Autopay S.A. obsługuje typy kart płatniczych visa, mastercard.
c. płatność gotówką w siedzibie Sprzedawcy w przypadku osobistego odbioru Zamówienia, o którym mowa w ust. 2 powyżej. - Sprzedawca wystawia faktury VAT i paragony fiskalne po realizacji Zamówienia i załącza je do przesyłki albo wręcza Kupującemu, w przypadku odbioru osobistego, o którym mowa w ust. 2 powyżej. Kupujący, który chce otrzymać fakturę VAT za zamówiony Produkt albo Produkty, zobowiązany jest wyrazić taką wolę na etapie składania Zamówienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w Serwisie (tzw. „checkbox”) i uzupełnić dane niezbędne do wystawienia faktury VAT.
§ 6 Realizacja Zamówienia
- Realizacja Zamówienia polega na jego skompletowaniu i przygotowaniu do wysyłki do Kupującego albo odbioru osobistego przez Kupującego.
- Realizacja Zamówienia następuje natychmiast po zawarciu przez Strony Umowy sprzedaży.
- Czas realizacji Zamówienia w przypadku Produktów dostępnych w magazynie Sprzedawcy wynosi do 2-4 dni roboczych. W przypadku Produktów niedostępnych na zamówienie czas realizacji Zamówienia będzie ustalany indywidualnie.
- Sprzedawca zobowiązuje się poinformować Kupującego o zrealizowaniu Zamówienia w formie elektronicznej, zgodnie z § 5 ust. 1.
§ 7 Odstąpienie od Umowy
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży na odległość ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Produktu albo, w przypadku zamówienia kilku Produktów – od momentu wejścia w posiadanie ostatniego z zamówionych Produktów lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik, wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie Produktu albo ostatniego z zamówionych Produktów, w przypadku zamówienia więcej niż jednego Produktu.
- Odstąpienie od Umowy w trybie opisanym w ust. 1 powyżej nie wymaga od Konsumenta podawania jakiejkolwiek przyczyny.
- W celu odstąpienia od Umowy w trybie opisanym w ust. 1 powyżej, Konsument jest zobowiązany poinformować Sprzedawcę, tj. Kolanko Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością Spółkę komandytową, o swojej decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia woli, złożonego w formie pisemnej (na adres siedziby Sprzedawcy, tj. ul Oliwska 72, 80-209 Chwaszczyno) lub w formie elektronicznej (na adres e-mail: sklep.online@kolanko.pl).
- Oświadczenie woli, o którym mowa w ust. 3 powyżej może zostać złożone przy użyciu wzoru, stanowiącego załącznik A do niniejszego Regulaminu sklepu internetowego.
- Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej, niezbędne jest wysłanie oświadczenia woli przed jego upływem.
- W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zobowiązuje się zwrócić mu wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu środków pieniężnych.
Informujemy, że w przypadku zakupu Farb z mieszalnika, zwrot nie będzie możliwy. Farby mieszalnikowe nie podlegają zwrotowi. - W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument zobowiązany jest odesłać zakupiony Produkt albo Produkty Kolanko Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością Spółce komandytowej w siedzibie, tj. w Chwaszczynie przy ul. Oliwskiej 72, 80-209 Chwaszczyno. Konsument zobowiązany jest do odesłania Produktu lub Produktów niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany jeżeli Konsument odeśle Produkt lub Produkty przed upływem 14 dni.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo wstrzymania się ze zwrotem środków pieniężnych do czasu otrzymania doręczonych Konsumentowi Produktów albo Produktu lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu ich albo jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi szybciej.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu lub Produktów.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu albo któregokolwiek z Produktów, w przypadku zamówienia więcej niż jednego, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu albo Produktów.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca/Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę/Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca/Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca/Usługodawca nie ma kontroli;
- w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca/Usługodawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca/Usługodawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; m. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Uprawnienie do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej nie przysługuje Kupującemu niebędącemu Konsumentem.
§ 8 Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu Produkt pozbawiony wad.
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Strony zgodnie postanawiają, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, że wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupujących niebędących Konsumentami.
- Jeżeli kupującym jest Konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
- W celu realizacji uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, Konsument zobowiązany jest zgłosić dostrzeżoną wadę Sprzedawcy w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy, tj. ul. Oliwska 72, 80-209 Chwaszczyno lub w formie elektronicznej na adres e-mail: sklep.online@kolanko.pl. W zgłoszeniu Konsument zobowiązany jest podać numer Zamówienia, Produkt obciążony wadą oraz wskazać na czym polega zauważona wada oraz w miarę możliwości okoliczności i datę dostrzeżenia wady.
§ 9 Gwarancja
Produkty dostępne w Sklepie internetowym mogą być objęte gwarancją producenta. Informacje o udzielonej przez producenta gwarancji, w szczególności o okresie, na jaki zostaje ona udzielona oraz warunkach i sposobie skorzystania z gwarancji, znajdują się w opisie Produktu. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami gwarancyjnymi zamieszczonymi w dokumencie gwarancyjnym załączonym do Produktu.
§ 10 Sposoby dochodzenia roszczeń
W celu dochodzenia przez Konsumenta roszczeń wynikających z zawartej ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży, Konsument jest uprawniony do skorzystania z polubownych sposobów rozstrzygania sporów, wskazanych w § 6 ust. 1-3 Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną.
§ 11 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie sklepu internetowego zastosowanie znajdują obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy o prawach konsumentów oraz Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca uprawniony jest do zmiany Regulaminu. Sprzedawca poinformuje Kupującego o każdorazowej zmianie Regulaminu w formie komunikatu przesłanego na adres e-mail podany Sprzedawcy przez Kupującego.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 24 maja 2025r.

